“روزی به یاد دیروز” و “بانک زمان” دو طرح در حال اجرای مجمع خیرین کشور

چهاردهمین نشست فصلی و سیصد و ششمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور به ریاست حبیب الله بور بور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، همزمان با آغاز دهه فجر برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه: رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در گفتگو با خبرنگار نیکو نیوز گفت: مجمع خیرین کشور ۷ سال قبل شروع به فعالیت نمود و در حال حاضر با ۵۴ عضو حقیقی و حقوقی در حال خدمت رسانی به مردم می باشد که چهار عضو آن در نشست امروز به مجمع خیرین کشور اضافه شدند.

حبیب الله بوربور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به اهمیت وجود مجمعی جهت هماهنگی بیشتر بین مجامع خیرین، هدف از تشکیل این مجمع را همین موضوع اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: مجمع خیرین کشور در مواقع بحرانی کشور مانند: سیل، زلزله، کرونا و … همیشه یاری رسان مردم بوده است ولی به این اقدامات بسنده نکرده در صدد ایجاد زمینه‌هایی است که مانع از شکل گیری بحران و پیشگیری از آن گردد.

وی در ادامه از طرح بازسازی و نوسازی مدارس قدیمی و فرسوده با کمک فارغ التحصیلان همان مدرسه یا واحد آموزشی با نام “روزی به یاد دیروز” خبر داد و عنوان کرد: که این طرح در گذشته هم به اجرا گذاشته شده است و نتایج خوبی از آن اخذ گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: که با توجه به پیری جمعیت ایران در آینده، ما باید تلاش کنیم تا جوانان کشور در زمان میانسالی و پیری خود، نیازمند نشوند. به همین منظور تفاهمنامه‌ای مبنی بر غربالگری در مدارس کشور را با وزارت آموزش و پرورش به امضا رساندیم که در حال حاضر در منطقه ۲۱ و شهرستان پیشوا ورامین این طرح به صورت آزمایشی در مرحله اجراست.

حبیب الله بوربور در پایان از طرح دیگری به نام “بانک زمان” خبر داد و گفت: در این طرح همه مردم و اقشار جامعه می‌توانند در زمان جوانی به نیازمندان کمک رسانی کنند و در زمان سالمندی و نیازمندی خدمات و کمک‌هایی را دریافت نمایند، که این طرح پس از ارائه پیشنهاد از جانب مجمع خیرین کشور به وزارت کار و تعاون اجتماعی به مجلس شورای اسلامی رفت و در برنامه ۵ ساله هفتم مصوب گردید.

 انتهای پیام//

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار