«9دی» روز تاریخی جبران همه غفلت‌ها

غفلت برخی افراد و همچنین زخم خوردگی از انقلاب اسلامی موجب هتک حرمت به ساحت مقدس روز عاشورا و اصل ولایت فقیه و بی احترامی به قداست انقلاب شد.

به گزارش راه شلمچه، بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خرداد سال 1388 آشوب‌های خیابانی در تهران و دیگر نقاط کشور شکل گرفت. با وجود حضور بی نظیر مردم در پای صندوق‌های رأی، اعتراضات گسترده به فتنه و آشوب خیابانی منجر شد و این فرصت را از کشور و نظام سلب کرد که در مجامع بین المللی از این حمایت بی چون و چرای مردم از کشور و نظام بهره ببرند و اقتدار کشور اسلامی ایران را بیش از پیش به رخ جهانیان بکشانند؛ این آشوب ها و اغتشاشات ناشی از آن حتی سبب شد  بسیاری از این فرصت استفاده کنند و به نفع اهداف خود بهره ببرند. هر چند بعدها آنچه در پس پرده پنهان بود، نمایان شد و دست دشمن قسم خورده ای رو شد که سالها برای رسیدن به این روزها و آشوب ها و اغتشاشات برنامه ریزی کرده بود. 

چند ماهی کشور درگیر پیگیری این اعتراضات بود که در بسیاری از موارد دیگر روی به خشونت و خرابکاری می‌رفت و همین مساله نشان می‌داد دیگر نباید در مقابل چنین موضوعاتی کوتاه آمد. موضوع بجای اعتراض تبدیل به فتنه و آشوب‌های خیابانی شد که عده‌ای با سوء استفاده از شرایط بعضا به جان و مال مردم هم ابایی نداشتند که تعرض کنند. از طرفی، حضور متفاوت این طیف در راهپیمایی ۱۳ آبان که مصادف با سر دادن شعار‌های انحرافی و توهین به مقدسات انقلابی ایرانیان شده بود، برخورد با این رویه را الزامی می‌نمود.

البته تیر خلاص در نهایت ۱۶ آذر همان سال و در روز عاشورای حسینی بر پیکره این جریان زده شد و همین موضوع باعث لبریز شدن صبر ملت هم شد که نتیجه آن انفجار خیره کننده حضور طیف ها، رنگ‌ها و اقشار مختلف مردم و سیاسیون شد تا با برپایی حماسه ۹ دی جلوی چنین اقدامات و حرکت‌های ساختار شکنانه‌ای ایستاده و اعلام کنند که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی‌های سیاسی و مشکلات و کاستی‌ها در کشور، در پایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه با هیچ کسی تعارف ندارند.

حماسه ماندگار نهم دی‌ماه در سال ۹۰ رسما وارد تقویم و در مناسبت‌های سالانه «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نام نهاده شد. 

اکنون 14 سال از عمر این حرکت بزرگ مردمی در کشور که پایانی بر فتنه بود، می‌گذرد و هر ساله مردم ایران در جای جای میهن اسلامی این روز ماندگار را با برگزاری تجمعات و سر دادن شعار‌هایی گرامی می‌دارند و امسال هم همچون سنوات گذشته شاهد این رویداد خواهیم بود؛ هرچند رسانه‌های خارجی همواره سعی در تضعیف و کوچک نشان دادن این اقدام داشته اند، حقیقت ماجرا چیز دیگری است.

برخی از شعارهای مردم در روز 9 دی 1388 به شرح زیر است:

لعن علی عدوک یا حسین – کروبی، خاتمی و میرحسین
دیکتاتور واقعی – موسوی و خاتمی
آشوبگر بی‌غیرت – خجالت خجالت
دانشجوی با غیرت، بصیرت بصیرت
ما اهل کوفه نیستیم- جون می‌دیم و می‌ایستیم
فتنه‌گر عاشورا – اعدام باید گردد
موسوی، خاتمی – این آخرین پیام است
سلم لمن سالمکم خامنه‌ای – حرب لمن حاربکم خامنه‌ای
سیدعلی لب تر کند – غسل شهادت می‌کنیم
خامنه‌ای کوثر است – دشمن او ابتر است
لبیک یا خامنه‌ای – لبیک یا حسین است
سبز فقط سبز علی – لعنت به سبز اموی
گوگوش شده حامی‌ات – جنبش اشرافیت
شیمون پرز حامی‌ات، جنبش اشرافیت
سران فتنه سبز محکوم باید گردند
خط سبز اموی، پیرو مسعود رجوی
وهابیت حامی‌ات، جنبش اشرافیت
پهلوی شد حامی‌ات، جنبش اشرافیت
باراک شده حامی‌ات، جنبش اشرافیت
یک دریا خون پشت سر نظامه، پیرهن عثمان مهلتش تمامه
یاحسین – امان از میرحسین
فتنه‌گر عاشورا – اعدام باید گردد
آشوبگر غارتگر اعدام باید گردد
محرم ماه خون است، فتنه‌گر سرنگون است
حی علی خیرالعمل، حرف بسه عمل عمل
حیدری‌ام، حیدری‌ام، سرباز سیدعلی‌ام
میرحسین شعارشون، خیانت افتخارشون
خاتمی، موسوی! این آخرین پیام است – دانشجوی مسلمان آماده قیام است
سبز سیاه اموی – پیرو خط رجوی
منافق واقعی – موسوی و کروبی
مگر امت بمیرد – علی تنها بماند
نوکیسه‌های بی‌ریشه، مشروطه تکرار نمی‌شه
خواص بی‌بصیرت، خجالت خجالت
ای مرجع قضایی، اقدام انقلابی
خواص بی‌ولایت، خجالت، خجالت
سبز فقط سبز علی ننگ به سبز مخملی
سه دشمن خونخوار راه حسین – صدام حسین، باراک حسین، میرحسین
تاکی بود مدارا – با رنگ سبز ریا
سفارت انگلیس، لانه جاسوسیه
موسوی، اسرائیل، پیوندتان مبارک
این همه لشگر آمده – به عشق رهبر آمده
مزدور آمریکایی ، ما اومدیم کجایی
رأی ما تو توهمش گم شده – شهرک غرب همه چیزش شده
پیر شده، کور شده – فکر می‌کنه رئیس جمهور شده
سی سال توی جبهه‌ها – بسیجی‌ها رو زدن – صدام حسین نتونست – با میرحسین اومدن


جمعیت پرشور شعاردهنده تا حدی بود که از نخستین ساعات بعدازظهر ۹دی ۸۸ مسیرهای منتهی به میدان انقلاب همچنین خود میدان انقلاب مملو از جمعیت شده بودو تردد راهپیمایان را به سختی میسر می ساخت. میلیون ها عاشق ابا عبدالله الحسین(ع) با تجمع در مسیرهای اعلام شده و خیابان های منتهی به مسیرها ضمن تجدید پیمان با رهبر انقلاب،مرگ فتنه گران و بدخواهان نظام و همچنین بصیرت برای خواص را فریادزدند.


ملت ایران در حماسه ۹ دی نشان داد که همچون سپری پولادی از آرمان های انقلاب و اعتقادات خود دفاع می کند. حماسه با شکوه ۹ دی نشانه اقتدار و ایستادگی مردم در برابر دشمنان بود و این حماسه تاریخی توانست نسل جدید را با حوادث دفاع مقدس و انقلاب آشنا سازد.

غفلت برخی افراد و همچنین زخم خوردگی از انقلاب اسلامی موجب هتک حرمت به ساحت مقدس روز عاشورا و اصل ولایت فقیه و بی احترامی به قداست انقلاب شد.

مردم عاشورایی در حماسه ۹ دی سال ۸۸ به دنبال پرچم ولایت فقیه حرکت کردند و نشان دادند که تا پای جان برای محقق شدن اهداف اسلامی می ایستند.

در واقع در نهم دی سال ۸۸ یک یوم الله دیگر به یوم‌الله‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار