انتقام پرسولیس و یامگا بلای جان نکونام+ جدول لیگ برتر

هفته پنجم رقابت‌های فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه 29 شهریور 1403) با انجام چهار دیدار آغاز شد.

به گزارش راه شلمچه، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 20 امشب در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان آلومینیوم اراک بود که این دیدار با برتری 2 بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. محمدحسین کنعانی زادگان(۴ - پنالتی) و علی علیپور (70) برای سرخپوشان گل زدند. 

سرخپوشان پرسپولیس که در دیدار نخست خود در لیگ نخبگان فوتبال آسیا در همان دقایق اول دروازه شأن باز شد و با همان یک گل هم بازی را واگذار کردند، این بار در همان دقایق ابتدایی روی حرکت علی علیپور در دقیقه سوم به پنالتی رسیدند و یک دقیقه بعد کنعانی زادگان از روی نقطه پنالتی این ضربه را به گل تبدیل کرد.

 

مردود شدن گل علیپور

هر چند سرخپوشان در نیمه اول موقعیت‌های دیگری هم داشتند و یک بار هم توسط علی علیپور به گل رسیدند اما در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر شاگردان گاریدو به پایان رسید.

 

اتفاق نگران کننده برای ارونوف

بازیکن ازبکستانی تیم فوتبال پرسپولیس که یکی از بهترین بازیکنان این تیم است در لحظات پایانی نیمه اول مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا جای خود را به فرشاد احمدزاده بدهد. مصدومیت او هر چند باعث نگرانی هواداران و کادر فنی پرسپولیس خواهد شد اما هنوز وضعیت نهایی او مشخص نیست.

 

علیپور طلسم را شکست

مهاجم شماره ۹ سرخپوشان که از زمان بازگشتش به این تیم نتوانسته بود دروازه حریفان را باز کند و در نیمه اول هم گل خود را در موقعیت آفساید به ثمر رسانده بود بالاخره در دقیقه ۷۰ روی اشتباه مدافع آلومینیوم که در دادن پاس رو به عقب به دروازه بان مرتکب اشتباه شده بود، دروازه آلومینیوم را باز کرد تا طلسم گل نزدنش شکسته شود.

 

گل و پنالتی مردود اعلام شد

سرخپوشان در ادامه بازی توسط وحید امیری به گل رسیدند اما داور پس از بازبینی فیلم صحنه این گل را به دلیل خطای بازیکنان پرسپولیس مردود اعلام کرد. زاهدی فر البته دقایقی بعد اعلام پنالتی برای پرسپولیس کرد که بازهم در بازبینی فیلم این پنالتی را هم مردود کرد تا سرخپوشان با همان دو گل برابر حریف به پیروزی برسند.


نساجی 2  استقلال 2

اولین دیدار امروز، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و نساجی از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر با قضاوت علی صفایی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی ۲ به ۲ به پایان رسید. 

 حضور کوین یامگا، هافبک پیشین استقلال، در ترکیب نساجی یکی از نکته‌های جالب این دیدار بود  است. این بازی نخستین حضور یامگا در یک دیدار رسمی بعد از مصدومیت شدیدش در جریان یکی از تمرین‌های استقلال است که به از دست رفتن بینایی یک چشم او منجر شد.

 

ساکت الهامی که استعفا داده بود با حضور علی خطیر در نساجی، به نساجی بازگشت و برای این بازی سه تغییر را نسبت به آخرین بازی در ترکیب تیمش ایجاد داده که مهم‌ترین آن، حضور کوین یامگا از ابتدا در ترکیب اصلی نساجی بود. الهامی قصد با استفاده از تجربه و انگیزه بالای یامگا، استقلال را متوقف کرد و توانست مقابل تیم نکونام امتیاز کسب کند.

 شرح گل ها:

نساجی یک – صفر استقلال (دقیقه 45+1: کوین یامگا): نساجی صاحب یک فرصت فوق العاده شد. پاس پشت دفاع به پاکدل رسید که شوت محکم این بازیکن را حسینی برگشت داد. در برگشت توپ به زامهران رسید که پس از تکل زبیر نیک نفس، مهاجم نساجی روی زمین افتاد. با بازبینی صحنه توسط VAR، داور یک خطای پنالتی به سود نساجی اعلام کرد و کوین یامگا پشت توپ ایستاد و آن را وارد دروازه کرد تا بازی یک بر صفر به سود میزبان شود.

نساجی یک – یک استقلال (دقیقه 63: رامین رضاییان): پس از سرنگونی محمدحسین اسلامی در محوطه جریمه توسط امیرمهدی جانملکی، داور ابتدا ضربه کنار دروازه اعلام کرد اما پس از بازبینی صحنه، او دستور به یک خطای پنالتی برای استقلال داد که رضاییان ضربه اش را به مرکز دروازه زد و بازی را به تساوی کشاند.

نساجی 2 – یک استقلال (دقیقه 72: حامد پاکدل): پس از ارسال تند و تیز زامهران به روی دروازه، سیدحسین حسینی توپ را دفع کرد که شوت مهرداد رضایی در بین راه با برخورد به پای حامد پاکدل وارد دروازه شد تا میزبان دوباره پیش بیفتد.

نساجی 2 – 2 استقلال (دقیقه 75: ابوالفضل جلالی): ارسال آرش رضاوند به روی دروازه با ضربه سر ابوالفضل جلالی به گل تساوی استقلال تبدیل شد که کمک داور ابتدا اعلام آفساید کرد اما پس از بازبینی صحنه توسط VAR، این گل تأیید شد تا بازی مساوی شود.


 

نتایج دیگربازی‌های امروز:

مس رفسنجان صفر - صفر گل‌گهر

ملوان 2    شمس آذر صفر


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار