وحدت شیعیان، ضرورتی مهم و عیان

حجت‌الاسلام امیری سوادکوهی: این گرد و غبار فتنه، سیاست های کهنه ی استعمار را در اذهان زنده می کند و از جنگ و فتنه ی داخلی بین شیعه و شیعه پرده بر می دارد که نا خواسته در پی متلاشی نمودن پیکره واحده ی جامعه ی اسلامی و تحقق بخشیدن آمال و آرزوهای دیرینه ی سقيفه است.


به گزارش راه شلمچه، همزمان با ایام دهه ی وحدت، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و اندیشمندان جوان شیعه در یادداشتی این دهه را دهه ی وحدت شیعیان نیز دانست و بر ضرورت اتحاد شیعیان تأکید کرد. متن این یادداشت بدین شرح می باشد.

مقوله ی بسیار مهمی که در باب وحدت امت اسلام به فراموشی سپرده شده است و قلب دلسوزان مذهب را به درد می آورد، مسائل تفرقه بر انگیز، سوءتفاهم ها و اختلاف سلیقه ها میان شیعیان است.


زخم کهنه و ضعف تأسف باری که پیکره ی جهان تشیع را می آزارد و مع الأسف عده ای نا آگاه با افکار و سلایق مختلف و به بهانه های واهی در مقابل یکدیگر صف آرایی نموده و به مقدسات و بزرگان یکدیگر می تازند و آتش نفاق و اختلاف را شعله ور می سازند.


این گرد و غبار فتنه، سیاست های کهنه ی استعمار را در اذهان زنده می کند و از جنگ و فتنه ی داخلی بین شیعه و شیعه پرده بر می دارد که نا خواسته در پی متلاشی نمودن پیکره واحده ی جامعه ی اسلامی و تحقق بخشیدن آمال و آرزوهای دیرینه ی سقيفه است.


اگر داعیه داران تقریب مذاهب حقیقتاً به وحدت اسلامی می اندیشند ، وحدت شیعیان با یکدیگر سزاوارتر و مهم تر از انسجام با سایر مذاهب است و اصولاً طرح اتحاد بین شیعه و سنی بدون وحدت و همدلی شیعیان با یکدیگر، طنز تلخی است که هیچگاه محقق نخواهد شد و شایسته است که شیعیان امیرالمؤمنین علی علیه السلام ، با همه ی تنوع سلیقه ای که در بینشان هست، بر اختلافات شخصی و سلیقه ای دامن نزنند و وحدت شیعی را اولویت و مشی خود قرار داده و همدلی علوی خود را بر اساس اعتقادات اصیل شیعی که علامه ی مجلسی ها مروجش بودند حفظ نموده و بر بصیرتی که بزرگان دین بر آن تاکید نموده اند اهتمام ورزند و در کردار و گفتار و موضعگیری های خود به بزرگان جهان تشیع و آنانی که امام زمان در شأنشان فرمودند : «واماالحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواة حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجة الله» اقتدا نمایند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار