پاسخ سیدمحمد حسینی به سوال راه شلمچه:

مشارکت در انتخابات پیش‌رو بیشتر از گذشته است

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: امیدواریم میزان مشارکت اسفند امسال به نسبت انتخابات ریاست جمهوری 1400  که ۴۹ درصد بود افزایش یابد زیرا سرمایه اجتماعی و میزان حقانیت نظام طی این مدت بیشتر شده است.

به گزارش راه شلمچه، سیدمحمد حسینی شنبه شب(28 بهمن 1402) در حاشیه خانه گفت وگوی انتخابات که با حضور جمعی احزاب و گروه‌های سیاسی در دانشگاه تهران برگزار شد به سوال خبرنگار ما در باره میزان مشارکت مردم در انتخابات 11 اسفند گفت: با توجه به 3 و نیم میلیون رای اولی در انتخابات پیش داریم، امیدواریم میزان مشارکت از انتخابات سال ۹۸ که حدود ۴۲ درصد و در انتخابات رئیس جمهوری که ۴۹ درصد بود افزایش یابد زیرا سرمایه اجتماعی و میزان حقانیت نظام طی این مدت بیشتر شده است.
 
 معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: دولت از مدت‌ها قبل یعنی از آغاز حرکتش در سال ۱۴۰۰ این بوده که به مردم خدمت کند و کارهای زیرساختی و مبنایی را انجام دهد تا رضایت مردم را جلب کند و با توجه به کمبودهایی که در حوزه آب و برق و انرژی و حوزه های گوناگون بوده سعی کرده که آنها را با پروژه‌های متعدد رفع کند. حتی کارهای عمرانی که سال‌ها معطل مانده را به نتیجه برساند.
 
 وی گفت: این کارها می تواند مایه امیدواری مردم باشد که مردم بدانند که مسوولان کشور در خدمت انها هستند و تلاش می کنند که شرایط کشور بهتر شود و رونق اقتصادی پیدا کنیم و درامد پایدار داشته باشیم.
 
 معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در دهه فجر هزاران طرح مورد بهره برداری رسید و به عنوان مثال در قم ۲۶۰ پروژه در آنجا افتتاح شد و به بهربرداری رسید، بنابراین اینها همه کمک به مردم است. گرچه عده ای تلاش می کنند که مردم را ناامید کنند و اهمیت انتخابات را کاهش دهند.
 
 حسینی بیان داشت: مجلس ما مجلسی است که می‌تواند بسیار قوی باشد و قابل مقایسه با بسیاری از پارلمان‌های دنیا نیست و این مجلس را کسی نمی‌تواند منحل کند و مصوبات آن را کسی نمی‌تواند وتو کند و ویژگی‌های دیگری که در فصل ششم قانون اساسی به آنها اشاره شده است بنابراین امیدواریم که همه افراد موثر و گروه‌های موثر تلاش کنند شبهات و سوالات را پاسخ دهند و مردم با انگیزه فراوان در انتخابات شرکت کنند.
 
 وی گفت: در دولت‌های گذشته این رویه را داشتند که حزب تشکیل دهند. در دوره سازندگی حزب کارگزاران را تشکیل دادند، در دوره اصلاحات مشارکت را داشتیم، آقای روحانی حزب اعتدال و توسعه را داشتند اما آقای رئیسی حزبی ندارد و تاکید کرده‌اند که اعضای دولت از فرد یا فهرستی حمایت نکنند و این را مبنا قرار داده‌اند.

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار