سه دلیل اصلی تزلزل در اقتصاد دولت سیزدهم از نگاه «حبیب الله بور بور»

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی،  اشتباهات مکرر"حسن روحانی" در سیاست خارجی، نبود تیم قوی در کابینه "ابراهیم رئیسی" و مهمتر، عدم توجه دولت کنونی به راهکارهای پیشنهادی از سوی صاحب نظران اقتصادی را از دلایل اصلی آشفته بازار مسکن و پیشامد وضعیت سخت معیشت مردم توصیف کردند.

به گزارش راه شلمچه، نهصدوبیستمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، با حضور دبیرکل و اعضای شورای مرکزی و مشورتی در دفتر مرکزی جمعیت برگزار شد.

در ابتدای این  جلسه "حبیب الله بوربور"، دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت:  متاسفانه کم‌کاری دولت گذشته در بسیاری از حوزه ها باعث شد نه تنها در دهه ۹۰ پیشرفتی حاصل نشود، بلکه عقبگرد نیز داشته باشیم.

وی افزود: دولت سیزدهم در شرایطی کار خودش را شروع کرد که اولا تحریم های بین المللی در اوج خودش بود و دوما زمین سوخته ای را از دولت قبل تحویل گرفتند.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با مقصر دانستن شخص "حسن روحانی"  و اشتباه وی مبنی بر گره زدن اقتصاد کشور به برجام توضیح داد: رویکرد غلط دولت دوازدهم، نتیجتاً به  شرطی شدن اقتصاد ایران انجامید و قطعا تا مدت ها اثرات منفی آن نیز از بین نخواهد رفت.

بور بور  در همین باره ادامه داد: در نامناسب بودن شرایط همین بس که آقای روحانی در پاسخ به آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت وقت در روزهای پایانی اعلام کرد: "خزانه خالیست"، که این خود آب پاکی بر دستان دولت بعدی ریخت.

وی با اشاره به اینکه" هنوز فرصت برای  ترمیم  وضعیت معیشت مردم و  بهبود اقتصاد کشور  ازبین نرفته است،  تاکید کرد: در چنین شرایطی  دولت سیزدهم  قطعا می طلبد،  تیمی قوی و کارآمد بکار بگیرد، تا بتواند هم کاستی های گذشته را جبران کند و هم روبه جلو حرکت کند، اما متاسفانه به نظر میرسد مدیریت تیم‌اقتصادی دولت ضعیف است و بخاطر همین مساله کنترل قیمت ها در بازار در وضعیت بسیار نامناسبی است. این مساله آسیب جدی به اعتماد عمومی به دولت واردکرده است.


ایشان با انتقاد از بی توجهی دولت نسبت به ارائه  و پیشنهاد راهکار  از سوی کارشناسان اقتصادی حزب متبوعش  خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت حتی نسبت به نظرات کارشناسی مجموعه های درون نظام نیز بی توجه است، به عنوان نمونه کمیته اقتصادی جمعیت وفاداران در تیرماه سال گذشته پیرامون موضوع ارز پیشنهاداتی را به وزیر اقتصاد منتقل کردند، اما متاسفانه هیچ گونه توجهی نشد و بعد از گذشت یکسال شاهد آن هستیم که ریس بانک مرکزی همان راهکارهایی را بیان می کند که یکسال پیش به دولت انتقال داده شد ولی توجهی نشد.

بور بور، با ابراز نگرانی از افزایش  لحظه ای قیمت اجناس و  وضعیت آشفته بازار مسکن و اجاره بهاء نیز گفت: بنده شخصا این هفته  قصد خرید یک کیلو بذر ذرت مکزیکی داشتم که فروشنده قیمت ۱۲ میلیون تومان  اعلام کرد که به ناچار دانه ای ۸ هزار تومان خرید کردم. البته اینجور مصداق ها زیاد است و همین مساله معیشت مردم را به شدت تحت فشار قرارداده و در بحث های دیگر همچون مسکن و اجاره بها شرایط به مراتب بدتر است.

وی در این رابطه به دولت  ابراهیم رئیسی توصیه کرد: برای بهبود اقتصاد کشور، باید هر چه زودتر تغییراتی در مدیریت تیم اقتصادی خود انجام دهد  و  متخصصان و کار کُشته ها را در این جایگاه مهم  بگُمارد.


انتخابات پیش روی مجلس، یکی دیگر از دغدغه های و نگرانیهای  دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی بود، که در آن مجدداً بر وحدت و اتحاد نیروهای انقلابی تاکید کرد.

وی با بیان این مهم،" تنها  مسئله ای که  با عملکرد دولت گره خورده است بحث جمهوریت نظام است، خاطر نشان کرد: مشارکت در انتخابات نماد عینی آن بوده و  مردم به امید تغییر پای صندوق های رای آمدند. نباید آن ها را نا امید کرد زیرا  این ناامیدی خودش را در مشارکت مردم در پای صندوق رای قطعا نشان خواهد داد.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار