تکلیف انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا چه می‌شود؟

با شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران، قانون تکلیف ریاست جمهوری بعدی را تا ظرف 50 روز آینده با برگزاری انتخابات مشخص کرد و بر این اساس با توجه به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، تکلیف انتخابات شورای اسلامی چه می‌شود؟

به گزارش راه شلمچه، با شهادت رئیس‌جمهور و بر اساس قانون، شورایی از رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه و سایر کارگزاران تشکیل خواهد شد و این شورا موظف است حداکثر ظرف ۵۰ روز شرایط انتخاب رئیس‌جمهور را مهیا کند. 

 با توجه به اینکه یکسال تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ باقی مانده بود، دوره رئیس جمهور بعدی که بر پایه انتخابات صورت می‌گیرد، قطعا 4 ساله و شرایط انتخابات هم فشرده خواهد بود و بعید است همزمانی با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم مهیا گردد.

به همین منظور یکی از کارشناسان شورای نگهبان به خبرنگار راه شلمچه گفت: شورای نگهبان در این باره با برگزاری جلسه‌ای تکلیف دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستاها را مشخص می‌کند اما بعید است انتخابات شورای اسلامی و شهر روستا با انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری انجام شود و به احتمال زیاد، انتخابات شورا در سال آینده طبق روال گذشته برگزار می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار