تصادفات بزرگراه آزادگان در تهران به ۱۳ درصد رسید

سرهنگ سجاد خسروی تأکید کرد که تأمین روشنایی معابر بر عهده شرکت‌های برق منطقه‌ای است و عدم روشنایی در بزرگراه آزادگان باعث تصادفات شبانه شده است.

به گزارش راه شلمچه، سرهنگ سجاد خسروی به استناد ماده ۱۱ قانون سازمان برق ایران مصوب سال ۱۳۴۶ و آئین نامه اجرایی آن مصوب هیأت وزیران سال ۱۳۶۴ اعلام کرد که تأمین روشنایی معابرResponsibilities و استانداردهای لازم بر عهده شرکت‌های برق منطقه‌ای است. هزینه‌های مربوطه از عوارض مصرف برق معابر تأمین و برداشت می‌شود.

وی افزود: تأمین روشنایی معابر برای جلوگیری از بروز سوانح رانندگی و فراهم کردن دید کافی برای رانندگان و عابرین در ساعات شب و در مواقع تاریکی هوا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مقام انتظامی توضیح داد که در صورت نبود یا عدم کفایت روشنایی در راه‌ها، آنگاه به تشخیص کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی، مقامات و متصدیان مربوطه به استناد تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ مسئول شناخته خواهند شد و در جبران خسارات ناشی از آن سهیم خواهند بود.

خسروی همچنین به بزرگراه آزادگان اشاره کرد و گفت: این بزرگراه عدم کفایت روشنایی‌اش تأثیر بسزایی در بروز تصادفات دارد و بسیاری از تصادفات آن در شب اتفاق می‌افتد، در حالی که در برخی مقاطع این بزرگراه با تاریکی مطلق مواجه است.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ در پایان تصریح کرد که بزرگراه آزادگان، یکی از بزرگراه‌های ترانزیتی و مهم تهران است و با طول تقریبی ۷۰ کیلومتر به عنوان بلندترین بزرگراه کشور شناخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار