یادداشت

اهمیت مدیریت کلاس جهانی در اقتصاد مقاومتی

یک کارشناس مدیریت صنعتی تاکید کرد: پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو اجرای مدیریت کلاس جهانی است.

به گزارش خبرگزاری پارلمانی راه شلمچه: "حسن فارسیجانی"، فوق دکترای مدیریت صنعتی از دانشگاه برادفورد انگلستان و استاد دانشگاه شهید بهشتی، در یادداشتی به اهمیت مدیریت کلاس جهانی در اقتصاد مقاومتی پرداخته و می نویسد: اقتصاد قوی نقطه قوت و عامل اصلی سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور است  و برعکس  اقتصاد ضعیف، زمینه ساز نفوذ و دخالت دشمنان در کشور می شود.

متن یادداشت:


مقام معظم رهبری(مدظله العالی):

"باید با رقابت پذیر کردن محصولات ایرانی (کیفیت برتر- هزینه کمتر) اثر تحریم را از بین ببریم،

که نتیجه آن کاهش تورم و رشد تولید است."


در نام گذاری سالها به طور مستقیم و غیر مستقیم از واژه تولید نام برده شده است،که این امر نشان دهنده اهمیت موضوع تولید در منظومه فکری رهبر معظم‌ انقلاب بوده و تحقق آن می تواند تحولی بزرگ در اقتصاد کشور رقم بزند.

اهمیت مدیریت کلاس جهانی در قرن بیست و یکم و حضور در فضای تجارت جهانی ضرورت تولید محصولات رقابتی را اجتناب ناپذیر می كند.

بنابراین برای كاستن هزینه های تولید و بهبود کیفیت باید تغییراتی اساسی در سازمانها به وجود آید.

بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، راه حل مشکلات اقتصادی کشور، سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که برنامه های اجرایی آن باید برای همه بخشها تهیه و اقدام شود.اقتصاد یک نقطه کلیدی و تعیین کننده است.

اقتصاد قوی، نقطه قّوت و عامل مهم سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه ی ضعف و زمینه ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است.

تأکید بر تقویت اقتصاد کشور مبتنی بر تولید با کیفّیت، هزینه کمتر، توزیع عدالت محور، مصرف به اندازه و مناسبات مدیرّیتی خردمندانه میباشد.

در باب معماری و طراحی تولید در كلاسس جهانی )کیفیت برتر- هزینه کمتر) و با توجه به وجود مجموعه ای از روشها بادوام ترین سیستم ها، آنهایی هستند كه طراح، قوانین طراحی را به وضوح پیش رو قرار داده، و آنها را به خوبی با یكدیگر ارتباط دهد و آثار آنها را بر یكدیگر بررسی كند.

بنابراین راهکار برای کاهش تورم و رشد تولید خرید کالای ایرانی است، و با اجرای مدیریت كلاس جهانی بازار جهانی را درهر رقابتی موفق میکند، بدین منظور که از نظر كیفیت، زمان تولید، نوآوری محصولات، هزینه تولید ، خدمات پس از فروش و صادرات محصولات از هر رقیبی بهتر باشد یا با او برابری كند.

 لذا جهت این امر نیاز به طراحی مدلی جامع و فراگیر برای کلیه سازمانهای تولیدی و خدماتی (دولتی- خصوصی) میباشد بطوریکه مقدمات عملیاتی شدن آن فراهم گردیده است.

انتهای پیام//

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار