واکنش AFC به پیروزی ایران مقابل قطر، درخشش سردار آزمون

تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با نتیجه ۴ بر یک قطر را شکست داد و به سومین پیروزی خود رسید.

به گزارش راه شلمچه، در هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر روز سه‌شنبه ۲۴ مهر به مصاف یکدیگر رفتند و بازی با نتیجه ۴ بر یک به سود ایران پایان یافت. با این پیروزی، امیر قلعه‌نویی و شاگردانش موفق به کسب سومین پیروزی خود در این دوره از مسابقات شدند.

بر اساس گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا، سردار آزمون در این دیدار دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل ارائه کرد. این عملکرد او موجب شد تا تیم ملی ایران با کسب پیروزی قاطع، شکست‌های قبلی خود برابر قطر را جبران کند. با این نتیجه، ایران هم‌امتیاز با ازبکستان در صدر جدول گروه A قرار گرفت.

بازی با گلزنی معز علی از قطر در دقیقه ۱۷ آغاز شد. اما آزمون در دقایق ۴۲ و ۴۸ با دو گل خود، نتیجه را به نفع ایران تغییر داد. او همچنین زمینه‌ساز گل سوم ایران با ارسال پاس برای محمد محبی بود که در دقیقه ۶۵ به ثمر رسید. گل چهارم ایران نیز توسط محبی در دقیقه ۹۸ به ثبت رسید و به این ترتیب، پیروزی ایران قطعی شد.

این پیروزی به امتیاز ۱۰ برای ایران انجامید و این تیم را در صدر جدول هم‌رده با ازبکستان قرار داد. قطر نیز با ۴ امتیاز از چهار بازی ابتدایی خود در جایگاه قبلی خود باقی ماند.

تیم ملی ایران بازی را با انرژی شروع کرد و در دقیقه اول، تلاش مهدی طارمی به دلیل آفساید مردود اعلام شد. در دقیقه دوم نیز محمد محبی فرصتی طلایی برای گلزنی داشت که با ناکامی مواجه شد. قطر در دقیقه ۱۷ با ضربه‌ای تماشایی از معز علی به گل رسید. علی با ضربه‌ای فوق‌العاده توانست توپ را به سقف دروازه علیرضا بیرانوند برساند.

در ادامه، امید نورافکن با شوتی از فاصله ۲۰ متری دروازه قطر را تهدید کرد، اما این تلاش ناکام ماند. سردار آزمون نیز در دقیقه ۴۲ توانست با ضربه سری دقیق بازی را به تساوی کشاند. در اواخر نیمه اول، قطر نزدیک بود دوباره پیش بیفتد، اما ضربه سر بوعلام خوخی به تیرک دروازه برخورد کرد.

نیمه دوم با گل دوم ایران آغاز شد که به‌وسیله آزمون در دقیقه ۴۸ به ثمر رسید. پس از آن، سردار آزمون با عبور از دفاع قطر پاس گل سوم را به محبی داد. در نهایت، محبی گل چهارم را نیز با یک ضربه سر در دقایق پایانی وقت‌های اضافه وارد دروازه کرد و نتیجه ۴ بر یک رقم خورد.

منبع: مهر

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار