پاداش گزارش ماینرهای غیرمجاز: از ۱ تا ۲۵ میلیون تومان برای شما!

استخراج هر بیت کوین معادل مصرف برق ۴۱۰ واحد مسکونی دارد و مصرف‌کنندگان غیرمجاز مشمول مجازات و پاداش یک میلیون تومانی خواهند شد.

به گزارش راه شلمچه، هادی سفیدمو، یکی از مسئولان توانیر، در اظهاراتی هشدار داد که استخراج بیت کوین تاثیرات منفی بر شبکه برق کشور دارد. به گفته او، برای استخراج هر بیت کوین، معادل مصرف برق ۴۱۰ واحد مسکونی نیاز است.

وی همچنین یادآور شد که برق مصرفی برای استخراج بیت کوین به قدرت پردازش دستگاه بستگی دارد. به عنوان نمونه، برای استخراج یک بیت کوین با استفاده از دستگاه‌های قدیمی، حدود یک میلیون کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود. او افزود که هر ماینر برق مصرفی به اندازه یک کولر گازی در مناطق گرم است، بنابراین خاموش شدن هر ماینر به نوعی معادل خاموش شدن یک کولر گازی است.

سفیدمو تأکید کرد که دستگاه‌های جدید به دلیل قدرت پردازش بالاتر، می‌توانند با نصف این مقدار انرژی، یک بیت کوین استخراج کنند. در این راستا، میزان برق مصرفی دستگاه‌ها از ۱.۵ تا ۱۱ کیلووات متغیر است، در حالی که ≤ماینرهای≤ موجود در کشور بین ۲ تا ۳.۵ کیلووات برق مصرف می‌کنند.

این مسئول همچنین به مجازات‌های تعیین شده برای متخلفان اشاره کرد و گفت که پس از شناسایی مصرف‌کنندگان غیرمجاز، میزان انرژی مصرفی و زمان استفاده بررسی شده و هزینه آن به نرخ روز رمز ارز محاسبه می‌شود. همچنین افراد متخلف به دادگاه معرفی شده و دستگاه‌های ماینر آنها ضبط و به مراجع قضائی و امنیتی سپرده می‌شود.

سفیدمو افزود که کنتورهای هوشمند می‌توانند مرزهای استخراج غیرمجاز را مشخص کنند و همچنین استفاده از شاخص‌های فنی شبکه به شناسایی متخلفان کمک می‌کند. وی از شهروندان خواست با گزارش ماینرهای غیرمجاز، به صنعت برق کمک کنند و در عوض، مبلغ پاداش یک میلیون تومانی برای هر ماینر غیرمجاز دریافت نمایند.

متخلفان می‌توانند تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش دریافت کنند، این اقدام به کاهش ناترازی برق و اجرای عدالت اجتماعی کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار