واکنش داریوش اقبالی درباره حمله اسرائیل به ایران

 خواننده معروف پیش از انقلاب در یکی از کنسرت‌های اخیر خود با اشاره به تهدیدات جهانی و جنگ‌های جاری علیه ایران، از تأثیرات مخرب جنگ‌ها بر آزادی و استقلال ملت‌ها صحبت کرد. سخنان او با استقبال گسترده در رسانه‌ها مواجه شد.

به گزارش راه شلمچه، داریوش اقبالی در سخنرانی شب گذشته خود در یکی از کنسرت‌هایش به تهدیدات جهانی علیه ایران واکنش نشان داد. او در بخشی از سخنان خود با اشاره به جنگ‌های جاری در منطقه و به‌ویژه تنش‌ها میان اسرائیل و ایران، تأکید کرد که «در کوله‌پشتی مهمات سربازان خارجی، آزادی برای سرزمینی دیگر وجود ندارد.»

این جمله که در بسیاری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد، به عنوان نمادی از مخالفت داریوش با جنگ‌های تحمیلی و تأثیرات مخرب آن بر آزادی و استقلال ملت‌ها تلقی شده است. 

سخنان داریوش نه تنها از سوی هوادارانش، بلکه از سوی بسیاری از افراد جامعه نیز مورد توجه قرار گرفت و پیام صلح‌جویانه او در رسانه‌های مختلف منتشر شد.


علی ورامینی در هم میهن نوشت: حالا دوباره نام داریوش در فضای عمومی بر زبان‌ها افتاده است و باز هم بر سر مسائل سیاسی این اتفاق افتاده است. سری قبل اسفند پارسال بود که در یکی از کنسرت‌هایش انتقادات تند و تیزی به رضا پهلوی وارد کرد و به ذائقه طرفداران فحاش او خوش نیامد و در شبکه‌های اجتماعی، به‌خصوص توئیتر، داریوش را مورد شدیدترین توهین‌ها قرار دادند. از قرار معلوم این هجمه‌ها واهمه‌ای در دل او نیانداخته است.

در وضعیتی که جو غالب اپوزیسیون خارج از کشور جو ایران‌اینترنشنالی است و بسیاری از تریبون‌دار‌ها با جانی کودک‌کشی همدل‌اند، داریوش باز مسئولانه و شجاعانه ثابت کرد که یاور همیشه مومن ایران است و خط قرمزش بیشتر شدن درد و رنج مردم است. بار دیگر ثابت کرد که کنشگری معطوف به خیرخواهی عمومی یعنی هر لحظه نسبت خود را با همه چیز مشخص کردن. یعنی اینکه بغض از جریان و گروهی دلیل موجهی برای همدل بودن با دشمنان ایران و جنایتکاران جنگی نیست.


گفتنی‌است، داریوش اقبالی در دوران پهلوی و به علت خواندن آهنگ‌های سیاسی مانند جنگل، بن‌بست، بوی گندم، علی کنکوری و گل بارون‌زده، چندین بار دستگیر و زندانی شد. نخستین بار او، بنا به گفته پرویز ثابتی، با دستور شاه دستگیر و پس از دستگیری به مدت ۶ ماه در انفرادی نگاه داشته و پس از ۹ ماه حبس آزاد شد. او مجموعاً مدت ۲۶ ماه در دوران سلطنت محمدرضا پهلوی زندانی بود.


اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار