دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور:

مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت نیازمند وفاق ملی است

نخستین نشست وزیر جدید آموزش و پرورش دولت چهاردهم با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان کشور برگزار شد و در این نشست مسائل و مشکلات پیش‌روی دستگاه تعلیم و تربیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش راه شلمچه، این نشست که امروز(پنجشنبه 8 شهریور 1403) در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، علی کریمی‌فیروزجایی دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور در ایتدا با تبریک انتخاب علیرضا کاظمی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت چهاردهم توضیحاتی در خصوص چگونگی شکل‌گیری و فعالیت جامعه اسلامی فرهنگیان کشور ارائه کرد.


وی گفت: جامعه اسلامی فرهنگیان در سال ۱۳۶۵ تأسیس شد و در طی چهار دهه گذشته در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و مخصوصاً در مسائل آموزش و پرورش و موضوعات صنفی فرهنگیان نقش‌آفرینی داشته است؛ این تشکل به همراه سایر تشکل‌های صنفی معلمان و بخصوص تشکل‌های انقلابی در چند سال اخیر در جهت مطالبه‌گری و انتقال مسائل و مشکلات به حق فرهنگیان به دولت و مجلس تلاشهای زیادی نموده است.


کریمی‌فیروزجایی رتبه بندی فرهنگیان را از اقدامات ارزشمند دولت و مجلس در سه سال گذشته دانست که یکی از مطالبه‌کنندگان اصلی آن جامعه اسلامی فرهنگیان بود و افزود: حضور بنده در مجلس گذشته فرصتی بود تا ما بتوانیم این مسائل و مشکلات را مطرح و پیگیری کنیم و خوشبختانه این اتفاق خوب به سرانجام رسید؛ هر چند کم و کاستی‌هایی در اجرای قانون رتبه‌بندی وجود دارد تا همه خواسته‌های منطقی معلمان شریف تحقق یابد.


عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت: ما در مجلس شورای اسلامی و در اوایل دولت سیزدهم که شما سرپرست آموزش و پرورش بودید، خاطرات خوب و شیرینی از روند همکاری مثبت و موثر جنابعالی با مجلس شورای اسلامی داریم و فعالیت ۹۰ روزه شما بعنوان سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش توأم با موفقیتهای قابل توجهی بود.

وی با تجلیل از ابتکار عمل دکتر پزشکیان در انتخاب و معرفی کابینه وفاق ملی با مشارکت همه سلائق سیاسی که مدل جدید در عرصه حکمرانی قلمداد می‌شود، افزود: این دوره با ابتکاراتی که رئیس جمهور به خرج داد چینش کابینه در نوع خود در جمهوری اسلامی بی‌بدیل بود و قطعا ثمرات آن درخشان و درخور تحسین است.


دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور ادامه داد: اداره کشور و به طریق اولی اداره دستگاه تعلیم و تربیت از عهده و توان یک گروه و یک جناح خارج است و مستلزم  وفاق ملی است. وی یادآور شد: برای اینکه کشور رو به جلو برود، نقطه آغازین حرکت رو به جلو، آموزش و پرورش باشد و حرکت رو به جلوی آموزش و پرورش مستلزم یک وفاق ملی است.


کریمی فیروزجایی با اشاره به تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اولویت داشتن مسایل تعلیم و تربیت در کشور افزود:  دکتر پزشکیان نیز  در  معارفه وزیر آموزش و پرورش بدرستی به این مهم اشاره نمودند که نشان می‌دهد رئیس جمهور جایگاه ویژه‌ای برای آموزش و پرورش قائل هستند.

 وی با اظهار امیدواری در مورد نحوه تعامل هوشمندانه و اثربخش وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم با تمامی تشکل‌های فرهنگی و چهره‌های فرهیخته در کشور برای پیشبرد اهداف توسعه و تعالی این دستگاه گفت: در واقع خواسته ما از وزیر آموزش و پرورش این است همه فرهنگیان و همه فعالان اجتماعی و فرهنگی و نمایندگان مجلس را با خود همراه کند و با رأی بالایی که نمایندگان مجلس  دادند، از این فرصتها به نحو درست استفاده نماید. به هر حال شما معتمد دولت و نظام هستید و از این فرصت تاریخی که نصیب آموزش و پرورش گردیده است و با حضور فردی آگاه، دلسوز و باتجربه مثل جنابعالی تکلیف داریم همگان کمک کنیم تا کارهای به زمین‌مانده در این حوزه را به سرانجام برسد و دستگاه تعلیم و تربیت تبدیل به دستگاه برتر و اولویت‌دار کشور شود.  

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور معلمی را شغل آبرومند و در خور توصیف نمود و خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی فرهنگیان این آمادگی را دارد از هر زاویه‌ای که شما مد نظر دارید با تمام قوت، تمام تجربیات خود را در خدمت مدیریت آموزش و پرورش قرار دهد.

علی کریمی‌فیروزجایی در پایان با اشاره به مشکلات ناشی از بی‌توجهی به سرمایه‌های انسانی در حوزه راهبردی تعلیم و تربیت افزود: واقعیت این است در چند سال اخیر به این امر بی‌توجهی شده و نیروهای خارج از دستگاه و با کمترین تجربه وارد شدند؛ ما بر این باوریم می‌توان با استفاده از توانمندی و قابلیت‌های داخل دستگاه تعلیم و تربیت، تحول بنیادین مد نظر مقام معظم رهبری را در این عرصه عملیاتی نمود.

اگر خوشت اومد لایک کن
7
آخرین اخبار