خبرنگارانی با سطح پایین سواد رسانه‌ای!

وقتی فِیک‌نیوزها در شبکه‌های اجتماعی بدون هویت در حال جولان باشند خبرنگار بدون پشتوانه سواد رسانه‌ای در بابل نقش مطالبه‌گر مردمی را با استناد به خبر کانال جعلی «تسنیم اقتصادی» پیشداوری می‌کند.

به گزارش راه شلمچه، وجود کانال‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی این روزها به معضلی غیر قابل کنترل در آمده و در انتشار شایعه و تخریب افراد از هر کوششی دریغ نکرده و از عدم سواد رسانه‌ای در جامعه به اهداف خود می‌رسند.

اخیرا یکی از کانال‌های بی هویت در فضای مجازی با نام جعلی یکی از خبرگزاری‌های مطرح کشور(تسنیم اقتصادی) اخباری را در جهت تخریب یکی از نمایندگان بابلی در مجلس با انتشار اخبار هیجان انگیز و جعلی باعث شد تا یکی از خبرنگارانی که خود را نماینده یکی از خبرگزاری در این شهر معرفی می‌کند به این نوع خبرهای جعلی استناد کند و بدون تحقیق در صحت و سقم این خبر فیک، در قامت مطالبه‌گر مردمی فضای شبکه‌های اجتماعی را غبارآلود کرده و همچنین باعث شود تا بستری برای کسانی که قصد دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند شود.

خوشبختانه کانال خبرگزاری تسنیم نیوز امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این کانال «تسنیم اقتصادی» هیچ نسبتی با خبرگزاری تسنیم ندارد؛ امّا با عنایت به ادامه‌ جعل عنوان تسنیم توسط این گروه، بخش حقوقی تسنیم از عوامل آن شکایت کرده است.

انتظار می‌رود خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در جذب خبرنگاران در شهرستان‌ها دقت بیشتری داشته تا خبرنگاران بدون پشتوانه سواد رسانه‌ای را جذب نکنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار