جای رقیبان با فعالان انتخاباتی در این دولت عوض شد!

سرعت تغییر مدیران در همه دولت‌ها بوده و اتفاقا در دولت اصلاحات معروف شد به مدیران اتوبوسی که حتی در روزهای ابتدایی تشکیل دولت به سرایداران و خدماتی‌های دولتی هم رحم نمی‌کردند و هر کسی که با اصلاح‌طلبان نبوده محکوم به تغییر بودند اما در دولت رئیسی گویی برعکس شد.

به گزارش راه شلمچه، کمتر از شش ما از تشکیل دولت سیزدهم می‌گذرد و تا کنون آنچه از دستاورد دولت سیدابراهیم رئیسی بیشتر به جشم می‌آید کنترل کرونا و تزریق واکس کویید19 بوده که انصافا در این باره قابل تقدیر است اما تعلل در انتخابات مدیران شاید یکی از ضعف‌های دولت جدید باشد که متعاقب آن عدم کنترل تورم نتیجه تغییر مدیران باشد که وضع موجود حاصل مدیریت دولت گذشته است.

از طرفی هم به کارگیری مدیران بازنشسته و سالخورده در بعضی از دستگاه‌های دولتی و یا سازمان‌ها و ارگان‌ها باعث اعتراض نیروهای جوان شده که در بعضی موارد انصافا صدای دلسوزان انقلاب را هم در آورده که چطور می‌شود رئیس سابق رسانه ملی در یک انتصابی عجیب مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس می‌شود؟

پس از حدود شش ماه از استقرار دولت سیزدهم که هنوز مدیران میانی دولت گذشته تغییر نکردند بگذریم اما با وجود انتصاب استانداران هنوز خیلی از مدیران استانی و فرمانداران و حتی بخشداران هم تغییر نکردند که این بلاتکلیفی این بخش از مدیران خود آسیبی جدی در آینده بروز خواهد داد.

مدیران مستقر چون تکلیفشان را نمی‌دانند که کی باید تحویل دهند بر این اساس بی رمق و بدون تکلیف مشغول خدمت هستند و از طرفی بسیاری از نیروهای تازه نفس و جوان هم پشت خط قرار گرفتند که چشم و امیدشان به دولت جدید است پس چه زمانی قاطعانه و شجاعانه دست به تغییر مدیریتی خواهد زد تا کشور شاهد تحولی اساسی با حضور جوانان جویای نام باشد.

بر اساس شنیده‌ها بعضی از استانداران قدرت تغییر فرماندران را ندارند و در واقع در انتخاب مدیران استانی آنچنان که باید قدرت تصمیم گیری ندارند و از آنجایی که در انتصاب بیشتر استانداران، نمایندگان مجلس دخالتی نداشتند این هم دلیلی شد تا استانداران نتوانند شناخت درستی از استان و مدیران داشته باشند.

سرعت تغییر مدیران در همه دولت‌ها بوده و اتفاقا در دولت اصلاحات معروف شد به مدیران اتوبوسی که حتی در روزهای ابتدایی تشکیل دولت به سرایداران و خدماتی‌های دولتی هم رحم نمی‌کردند و هر کسی که با اصلاح‌طلبان نبوده محکوم به تغییر بودند اما در دولت رئیسی گویی برعکس شده و جای رقیبان انتخاباتی با فعالان انتخاباتی ستاد وی عوض شد.

بی تردید نتیجه این نوع انتصابات مدیریتی و تعلل در انتخاب مدیرانی میانی عدم مهار تورم و عدم بهبود معیشت مردم شده و انتظار می‌رود دولت آیت‌الله رئیسی که با نگاه دولتی انقلابی تشکیل شده‌است هر چه سریعتر باعث تحول در وضع معیشتی مردم شود و امید به مردم صبور ایران باز گردد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار