با این روش از سرماخوردگی راحت شوید

سرماخوردگی معمولاً با خستگی، احساس سرما، عطسه و سردرد آغاز می‌شود و با علائمی چون سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و تب ادامه می‌یابد و معمولاً هفت تا ده روز بعد برطرف می‌شود و برخی علائم ممکن است تا سه هفته طول بکشد.

به گزارش راه شلمچه، با فرارسیدن فصل پائیز و زمستان و همچنین تغییر ناگهانی هوا، رایج‌ترین بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا به سراغ آدم می‌آید که در صورت عدم پیشگیری و درمان می‌تواند خطراتی برای ما داشته باشد که می‌شود با روش‌های زیر مانع از ادامه آن و در نهایت شیوع انفولانزا جلوگیری کرد.

علایم آنفلانزا
آنفولانزا بسیار سریع ظاهر می‌شود که علایم آن می‌تواند به شکل زیر باشد:

1- تب ناگهانی با دمای بیش از 38 درجه
2- دردهای بدن
3- احساس خستگی
4- سرفه‌های خشک
5- گلودرد
6- سر درد
7- کم اشتهایی
8- شکم درد و اسهال

چگونه می‌شود به آنفلانزا دچار نشد؟

با مشاهده سرماخوردگی هرگز از آب سرد و میوه‌های داخل یخچال نباید استفاده کرد و نوشیدن مایعات در طول روز فراموش نشود.

نوشیدن آب، بدن را تمیز می‌کند، در واقع نوشیدن آب توکسین‌ها یا همان سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند؛ لازم است که روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف شود در دوره‌ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده‌های مناسب و سوپ مرغ، تهیه و میل کنید.

سوپ داغ با پیاز، سیر و اندکی فلفل مجاری تنفسی را باز می‌کند، توصیه می‌شود شربت عسل، لیموترش و آب جوش میل کنید. این شربت حساسیت سینه را تسکین می‌دهد و دارای قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی است.

اگر می‌خواهید کمتر سرما بخورید، هر روز صبح سه لقمه عسل با موم بخورید (طب الرضا)؛ چرا که آنتی‌اکسیدان فراوانی در موم عسل وجود دارد. و پژوهش‌های جدید نشان داده است که با گرفتن موم از عسل، بسیاری از خواص سودمند آن کاهش می‌یابد. مقداری سیاهدانه را در سرکه خیسانده بعد آنرا مثل اسفند دود کنید و دود آن را استنشاق کنید.

 علت اصلی سرفه مخاطی است که در اثر التهاب ایجاد میشود و برای دفع آنها لازم به سرفه کردن است. شیرینی عسل باعث تحریک غدد بزاقی شده و دفع مخاط را راحت تر میکند. همچنین اثر ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی عسل از شکل گیری مجدد مخاط بیشتر جلوگیری می نماید، در نتیجه سرفه ها و التهاب گلو رو تا حدی کاهش میدهد. همچنین لیمو به افزایش ایمنی بدن در برابر عفونت ها کمک کرده و ترکیب مقداری آب گرم به همراه کمی عسل و آب لیمو ترش تازه میتواند در رفع علائم سرماخوردگی تاثیر خیلی خوبی داشته باشد و التهاب گلو را کاهش داده و مخاط رو دفع نماید. درصورت مصرف ناشتا، این شربت خواص بی نظیری همچون سم زدایی دارد.




اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار