تشکیل و ترویج نهضت قرآنی با حضور کارکنان دستگاه قضا

رییس امور فرهنگی قوه قضاییه از تشکیل و ترویج نهضت قرآنی با حضور کارکنان دستگاه قضا خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، رییس امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن اعلام برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن قوه‌قضاییه در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران، عنوان کرد: در واقع می توان گفت اولین مسابقات سراسری قرآن با حضور تمامی زیر مجموعه های قوه قضاییه در شرف برگزاری می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن ابراهیمی ادامه داد: برای اولین بار تمامی دستگاه های وابسته، سازمان ها و مراکز تابعه خانواده بزرگ وکلا کارشناسان و مشاوران خانوداه قوه قضاییه به مدت سه روز در رشته های قرائت ، ترتیل ، تفسیر و همچنین برخی از رشته های خاص همانند هنرهای تجسمی در آیات قرآن به رقابت خواهند پرداخت.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه از نفرات برتر این دوره بصورت ویژه تجلیل به عمل خواهد آمد، اعلام کرد: با تشکیل شبکه فعالین و اساتید قرآنی از بین قضات و کارکنان اداری دستگاه قضایی قصد تشکیل و ترویج نهضت قرآنی با حضور این عزیزان را داریم.

رییس امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه دادگستری استان فارس میزبانی برگزاری این مسابقات را بر عهده گرفته است، از زحمات حجت الاسلام و المسلمین موسوی؛ رئیس کل محترم دادگستری استان فارس که با نگاه ژرف و جهادی این میزبانی را بر عهده گرفتند و پیش قدم شدند و به بهترین شکل مقدمات برگزاری آن در شرف انجام است، تشکر و تقدیر کرد و افزود: ایشان از مفاخر دستگاه قضایی هستند که با نگاه قرآنی و رویکرد جهادی، دغدغه فرهنگی دارند.

دکتر ابراهیمی همچنین با اشاره به اینکه از بسیاری از استان ها پیشنهاد برگزاری رویدادهای فرهنگی را داریم، خبر داد: به امید خدا در آینده استان های مختلف میزبان رویدادهای فرهنگی و جشنواره های دستگاه قضا خواهند بود.

رییس امور فرهنگی قوه قضاییه همچنین خاطر نشان کرد: مرحله مقدماتی کشوری هشتمین دوره مسابقات سراسری قران قوه قضاییه قبلا برگزار شده بود و با وجود وقفه دوره نهایی در شرف برگزاری است. وی قول مساعد داد برای برگزاری دوره نهم مسابقات در سطح گسترده تری برای حضور بیش از پیش همکاران اطلاع رسانی خواهد شد.

شایان ذکر است، هشتمین دوره مسابقات قرآن قوه‌قضاییه در روزهای ۲۵ و ۲۶ تیر ماه با حضور بیش از ۱۷۰ شرکت کننده در دو گروه خواهران و برادران و در رشته‌های ترتیل، تفسیر، قرائت و هنرهای تجسمی در آیات قرآن برگزار خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار