پویش حمایت از مقاومت، لبیک دستگاه قضا به حمایت از مردم فلسطین و لبنان

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای از ایجاد پویش «ایران همدل» برای کمک به مردم فلسطین و لبنان در پی تجاوزات صهیونیست‌ها خبر داد و خواستار مشارکت هموطنان شد.

به گزارش راه شلمچه، امروز دوشنبه (۳۰ مهر) در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به بررسی فعالیت پویش «ایران همدل» برای کمک به مردم فلسطین و لبنان پرداخت. وی گفت: پس از تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و شهادت ده‌ها هزار نفر از بی‌گناهان در این منطقه، همچنین آسیب‌های جدی به زیرساخت‌ها و معیشت مردم غزه و بحران‌ها در جنوب لبنان، پویش مردمی «ایران همدل» به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی برای این مردم مظلوم تشکیل شده است.

محسنی‌اژه‌ای پیشنهاد کرد که مسئولان قوه قضاییه در جلسه امروز مبالغی را برای پیوستن به این پویش جمع‌آوری کنند و این اقدام را با دیگر مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی در میان بگذارند تا همگان بتوانند با واریز مبالغی به این حرکت خیرخواهانه بپیوندند.

وی افزود: همه مسلمانان و انسان‌های آزاد باید با هر وسیله‌ای که در دست دارند، مانند پول، قلم و فکر، به مردم مظلوم فلسطین که به دلیل جنایت‌های صهیونیست‌ها با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و حتی از حداقل منابع زندگی محرومند، کمک کنند.

رئیس قوه قضاییه همچنین به ادعاهای واهی برخی کشورها درباره جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک اشاره کرد و تأکید نمود که این جزایر متعلق به ایران اسلامی بوده و خواهد بود. وی هشدار داد که کشورهای همسایه نباید فریب وسوسه‌های غرب را بخورند، زیرا در این صورت بیشتر از همه ضرر خواهند کرد.

ضرورت صیانت از امنیت روانی جامعه و معیشت مردم

محسنی‌اژه‌ای در ادامه به لزوم حفاظت از امنیت روانی جامعه در شرایط فعلی تاکید کرد و گفت: در این روزها که دشمن تهدیداتی را القا می‌کند، دادستان‌ها و دیگر مسئولان قضایی باید نسبت به برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه و افرادی که به نفع دشمن عمل می‌کنند، اقداماتی مؤثر انجام دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در قبال افرادی که می‌خواهند از این شرایط سوءاستفاده کنند و در بازار ایجاد اخلال کنند، باید برخورد جدی صورت گیرد. مسئولان قضایی باید همکاری لازم را با دولت و مراجع مربوطه داشته باشند تا از امنیت روانی و معیشت مردم حمایت شود.

محسنی‌اژه‌ای به اهمیت حمایت از فعالان اقتصادی و کنشگران بخش خصوصی برای رونق تولید اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور بر حمایت از فعالان اقتصادی تأکید دارد و از آنان می‌خواهد که برای تحقق هدف جهش تولید با مردم همکاری کنند. وی همچنین از قوه قضاییه خواست که از فعالان سالم اقتصادی حمایت کند و با موانع موجود برخورد کند.

وی به تازگی اظهارداشت: دشمن به تکیه بر تحریم‌ها معتقد است، لذا ضروری است که با تمام توان از فعالان و کنشگران بخش خصوصی و نیز حوزه دانش‌بنیان حمایت کنیم.

محسنی‌اژه‌ای از تلاش‌های مسئولان دولتی برای تنظیم و نهایی‌سازی لایحه بودجه ۱۴۰۴ قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که این اقدام پیام مثبتی برای جامعه داشته باشد.

ضرورت اجرای قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»

وی همچنین به ضرورت توجه به قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» اشاره کرد و گفت: باید از اجرای این قانون غفلت نکرد و معاون اول قوه قضائیه باید اقدامات لازم را در این زمینه دنبال کند.

محسنی‌اژه‌ای بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده درباره ابعاد این قانون تأکید و خواستار بهره‌برداری مناسب از رسانه‌ها شد.

وی در پایان به انتصابات جدید در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: این انتصابات برای استفاده بهینه از توانمندی‌ها و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم صورت گرفته است.

محسنی‌اژه‌ای همچنین ضمن تبریک و تسلیت به‌خاطر شهادت یحیی سنوار، یادآور شد که ترور فرماندهان محور مقاومت هرگز این جبهه را متوقف نخواهد کرد بلکه تنها بر قدرت و استحکام آن خواهد افزود.

مشارکت در پویش ملی «ایران همدل» از طریق کد دستوری #۱۴* و یا با واریز به شماره کارت ۰۰۰۷ ۰۰۰۰ ۹۹۸۲ ۶۰۳۷ و یا شماره شبای IR۳۲۰۲۱۰۰۰۰۰۰۱۰۰۰۱۶۰۰۰۰۵۲۶ امکان‌پذیر است. همچنین می‌توان به نشانی: ایران همدل مراجعه کرد.

منبع: مشرق

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار