عدالتمحوری، مهمترین انتظار جامعه ورزشی از انتخابات ریاست هیأت کشتی و فوتبال مازندران

مهمترین انتظارات جامعه ورزشی، رعایت کامل بی طرفی و عدالتمحوری می باشد و انتظار می رود همه طرف های مدعی اجازه بدهند منتخبین واقعی و اعضای مجمع بر اصل شایسته سالاری برگزیده شوند.

به گزارش راه شلمچه، یکی از مهمترین و حساسترین انتخابات روسای ورزشی مازندران در سال 99 را باید به انتخابات روسای هیأت های کشتی و فوتبال استان نسبت داد.


مهمترین انتظارات جامعه ورزشی، رعایت کامل بی طرفی و عدالتمحوری می باشد و انتظار می رود همه طرف های مدعی اجازه بدهند منتخبین واقعی و اعضای مجمع بر اصل شایسته سالاری برگزیده شوند.


در بحث انتخاب نمایندگان، مربیان، قهرمانان، داوران، باشگاهها و روسای هیئت های شهرستان ها که واجد شرایط برای حضور در مجمع هستند به هیچ عنوان بحث نفوذ چهره های سیاسی، اقتصادی، مذهبی و حتی نمایندگان مجلس نباید مطرح باشد و حوزه ورزش نباید مورد دخالت غیرورزشی ها قرار بگیرد.


افرادی باید برای مسئولیت دو هیأت فوق انتخاب شوند که دارای تخصص، درایت، تعهد و طرح و برنامه مشخص برای تعالی کشتی و فوتبال مازندران باشند؛ این دو رئیس باید توانایی برقراری ارتباطات مناسب با مربیان و داوران و ورزشکاران را دارا باشد و در جذب اسپانسرهای مالی نیز اثرگذار باشند.


رئیس هیأت برگزیده باید توانایی ظهور استعدادهای ورزشی را داشته باشد و اعتقاد به شایسته سالاری در همه ارکان می تواند رمز موفقیت وی در ایفای مسئولیتش قلمداد شود؛ ضمن اینکه ایجاد تعامل با اداره کل ورزش و جوانان استان و توجه ویژه به دانش افزایی مربیان و دست اندرکاران به علم روز ورزش و ایجاد فضای آشتی ملی تماشاگران با مسابقات ورزشی از مولفه های یک مدیر موفق می تواند محسوب شود.


در سویی دیگر برخورد قاطع با لیدرنماها و تماشاگرنماها، توجه به باشگاهها و مربیان سازنده، توجه کافی به روند انتخاب و انتصاب مربیان سطوح مختلف و خلاقیت در ترویج رشته ورزشی مورد نظر از جمله انتظارات جامعه ورزشی به شمار می رود.


در مخلص کلام جا دارد یادی از محمد شعبانی، علی اعظم مهدی پور، حسن باغبان، خاوری، دکتر حقانی، حاجیان، نقی کلانتری، ارسطوپور، صادق خلیلی، یوسف نژاد، غلامرضا بهروان، یوسفی و ... داشته باشیم که در ادوار مختلف، منشأ خدماتی شایانی به دو هیأت مذکور بوده اند.


شعبان وفایی نژاد- کارشناس ورزشی مازندران

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار