ساماندهی بیش از1400 بوکسور در مازندران

رییس هیأت بوکس مازندران ضمن اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات این هیأت را جمع‌آوری اطلاعات ورزشکاران استان برشمرد، از ساماندهی ۱۴۸۰ ورزشکار در سطح استان خبر داد و گفت که این مهم طی دو ماه آینده تکمیل می‌شود و به مرحله اجرا می‌رسد.

رییس هیأت بوکس مازندران ضمن اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات این هیأت را جمع‌آوری اطلاعات ورزشکاران استان برشمرد، از ساماندهی هزار و 480 ورزشکار در سطح استان خبر داد  و گفت که این مهم طی دو ماه آینده تکمیل می‌شود و به مرحله اجرا می‌رسد.



 به گزارش راه شلمچه
، امیر مدرسی در گفتگویی به انتخابات هیات بوکس مازندران در سال 98 اشاره کرد و گفت: در مجمع انتخابات هیات بوکس استان مازندران با کسب 16 رای از 16 آرای ماخوذه سکان هدایت این هیات را بر عهده گرفتم.



 وی در مقایسه وضعیت کنونی هیات بوکس استان با ادوار گذشته اظهار کرد: استان مازندران در سه الی چهار دوره قبل بصورت متوالی در سطح کشور جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده  که به دلیل حواشی دو سال اخیر و محقق نشدن برنامه های هیات، این رتبه به عدد دورقمی رسید.



رئیس هیات بوکس مازندران در ادامه افزود: در مرحله نخست پس از برگزاری انتخابات با راه اندازی دو دفتر ثابت در مرکز استان، چیدمان هیات و ساختار کمیته ها را در دستور کار قرار دادیم و مسئولان کمیته‌ها را با شایسته سالاری و احراز صلاحیت انتخاب و کمیته ها را فعال نمودیم و در ادامه نیز کمیته روابط عمومی، کمیته انضباطی فعال کرده و به آن قوت بخشیدیم؛ ضمن اینکه کمیته‌های پیشکسوتان، قهرمانان،  مسابقات، داوران، فنی و مربیان نیز شکل گرفت.



 مدرسی به برگزاری جلسه هم اندیشی روسا و سرپرستان هیات‌های شهرستانی با حضور دکتر «قاسم احمدی لاشکی» نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نوشهر اشاره کرد و گفت: در این جلسه با حضور حداکثری مسئولان هیات های شهرستانی، تقویم ورزشی سال 99  تدوین و ارائه و به اتفاق هیات شهرستانی تاریخ مسابقات را تعیین و میزبان ها نیز مشخص شدند.



 او تأکید کرد که این اولین باری است که پس از چند سال تقویم ورزشی استان قبل از اینکه تقویم فدراسیون به استان ها ابلاغ شود، با ذهنیتی که از تاریخ مسابقات در ادوار گذشته وجود داشت، مطابق برنامه ریزی‌ها مشخص  و برای اجرایی شدن در سال 99 آماده شده است.اما متاسفانه برا اثر شیوع ویروس کرونا این تقویم دستخوش تغییرات گردیده و اجرای آن به زمانی دیگری موکول گردیده است.



 رییس هیات بوکس مازندران با اشاره به حضور تیم بوکس کارگری استان در بهمن ماه سال 98 در اولین دوره رقابت های قهرمانی بوکس کارگری کشوراعلام نمود که با چهار سهمیه ورزشکار در این مسابقات شرکت نمودیم و گر چه زمان برای آماده سازی تیم کوتاه بود، اما آماده سازی در همان مدت کوتاه نتیجه رضایت بخشی را به همراه داشت و موفق به کسب یک مدال برنز در این مسابقات شدیم.



 مدرسی برگزاری کلاس توجیهی داوران استان را از دیگر عملکرد های این هیات برشمرد و با اشاره به برگزاری همزمان جلسه هم اندیشی داوران استان در ساری با آن، گفت‌:با امکانی که کمیته فناوری و اطلاعات و انفورماتیک هیات استان فراهم کرد و توانستیم این کلاس توجیهی را همزمان در سایت آپارات بصورت آنلاین برای داورانی که نتوانستند حضور داشته باشند؛ پخش کنیم.



 او توضیح داد که در این کلاس نماینده فدراسیون جناب آقای بیژن دلشاد حضور فیزیکی داشت، ضمن آنکه رئیس کمیته داوران کشور و فدراسیون آقای مهندس بابک بردبار بصورت مجازی از طریق سایت آپارات بر جلسه و ارائه مطالب نظارت داشتند و نقطه نظرات خود را ابراز نمودند.



 مدرسی استان مازندران را یکی از قطب های داوری بوکس کشور دانست و افزود: این استان حدود 11 داور ملی و 3 داور بین المللی تک ستاره دارد و از قطب های داوری بوکس کشور به شمار رفته و از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است .



 وی از دیگر اقدامات هیات بوکس استان به ایجاد پورتال ثبت نام اشاره کرد و ادامه داد: هیچ جامعه آماری از داوران، مربیان ،ورزشکاران، پیشکسوتان و باشگاه های استان در دست نبود، در حالی که داشتن جامعه آماری لازمه برنامه ریزی در این هیات بوده و با کمک کمیته انفورماتیک این فرآیند انجام شد که با تحقق ثبت نام گروه های مذکور در پرتال هیات استان، جامعه آماری بدست خواهد آمد.



 مدرسی به واسطه پربرخورد بودن این رشته ورزشی و سطح بالای هیجانات و لزوم فعال کردن کمیته انضباطی استان اشاره کرد و ‌گفت: با استفاده از افراد مجرب و حقوق دان کمیته انضباطی را تشکیل و آیین نامه انضباطی هیات بوکس استان را تدوین کردیم و با رایزنی با فدراسیون بوکس مقرر شد که این آیین نامه  پس از تایید و بازنگری نهایی فدراسیون برای سایر هیات های بوکس استانی ارسال شود تا همه از این آیین نامه بهره مند شوند.



وی ضمن اشاره به ساماندهی هیات های بوکس شهرستان ها در سراسر استان،‌ گفت: برای اولین بار در تاریخ بوکس کشور و مازندران، مسابقات حرفه ای بوکس با حضور گسترده و استقبال باشکوه مسئولان استانی و شهرستانی و تماشاچیان در سالن شهید منتظری ساری برگزار شد.



 مدرسی به تعطیلی موقت کلاس آموزش استعدادیابی برای مربیان در پی شیوع کرونا اشاره کرد و تاکید کرد که در تلاش هستند این کلاس ها که از اهم برنامه های هیات استان است با هدف ارتقاء سطح علم و اگاهی مربیان  و داوران برگزار شود.



 وی با اظهار امیدواری نسبت به حضور موفق نمایندگان مازندران در فرصت های بعدی حضور در تیم ملی و عرصه های بین المللی، به حضور «ایمان رمضانپور» بوکسور سنگین وزن بابلی تیم بزرگسالان و تنها نماینده مازندران در رقابت های قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک، اشاره نمود و از در دستور کار بودن افزایش سهمیه نمایندگان استان در دو بخش مربیان و ورزشکاران خبر داد.



رییس هیأت بوکس مازندران ضمن اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات این هیأت را جمع‌آوری اطلاعات ورزشکاران استان برشمرد، از ساماندهی ۱۴۸۰ ورزشکار در سطح استان خبر داد  و گفت که این مهم طی دو ماه آینده تکمیل می‌شود و به مرحله اجرا می‌رسد.



  وی به تعطیلی مراکز ورزشی برای جلوگیری از شیوع کرونا اشاره و تأکید کرد که تلاش شده است با راه اندازی پویش ماندن در خانه از تهدید کرونا فرصت ساخته شود. ضمن آنکه بنرهای آموزشی اهمیت ماندن در منزل برای شکست کرونا نیز در سطح شهرستان نصب شد.



 مدرسی از اجرای طرح مجازی آموزش ورزش در خانه با حضور ورزشکاران بنام و شاخص خبر داد و  افزود: با برنامه ریزی از پیش تعیین شده ساعت های این برنامه در فضای مجازی اعلام شد و علاقه مندان می توانستند از این فرصت بهره مند شوند.



وی به برگزاری اردوهای مجازی در ایام شیوع کرونا از طریق تشکیل گروه هایی در فضای مجازی اشاره کرد و توضیح داد: از روسای شهرستانی خواستیم ورزشکاران تراز اول خود را به ما معرفی کنند. این افراد و مربیان استان را در گروهای مجازی عضو کردیم. روزانه به علاقه‌مندان به شرکت در این طرح، برنامه تمرینی داده می شود و آنان از برنامه های تمرینی خود به مدت یک دقیقه فیلم می گیرند و نبض خودشان را بعد از تمرینات اندازه گرفته و در اختیار مربیان قرار می دهند.



  مدرسی برخورد هیئت های شهرستان ها برای پیوستن به رزمایش مواسات را با همت بالا خواند و اعلام کرد که هیئت بوکس قائمشهر در بخش تهیه سبدهای معیشتی و توزیع این کمک‌های مومنانه پیشگام بود.



وی از اختصاص سالن ورزشی بوکس به ورزشکاران شهرستان سیمرغ خبر داد و گفت: این سالن نوساز و مجهز با کمک شورای ورزشی و دهیاری روستای رکنی کلای این شهرستان تحویل و در اختیار ورزشکاران قرار گرفت.



 مدرسی با بیان اینکه تنها حدود 7 شهرستان استان از سالن اختصاصی بوکس برخوردار هستند از مساعدت استاندار مازندران برای تامین زمین سالن بوکس خبر داد و افزود: بنا شد زمین در اختیار این هیات قرار گیرد تا برای ساخت سالن ورزشی اقدام کنیم.



رئیس هیات بوکس مازندران به خانه بوکس شهرستان بابلسر که عملیات ساخت آن متوقف شده بود اشاره کرد و گفت: با وعده ای که از سوی مدیر کل ورزش و جوانان برای ادامه ساخت این پروژه داده شد بنا داریم این پروژه ورزشی را تا پایان سالجاری به اتمام برسانیم.


مدرسی با یادآوری اینکه سالهای متوالی هیچ  تیم بوکسوری از شهرستان بابلسر به مسابقات اعزام نشد این در حالی است که مهدی طلوتی قهرمان ملی بوکس از این شهرستان هستند ادامه داد: تلاش داریم با کمک افراد متخصص و دلسوز بوکس مازندران را به جایگاه اصلی آن برسانیم.



 این مسئول در بخش دیگر سخنان خود از برنامه ریزی برای حضور بوکسورهای خانم ایرانی در میادین ورزشی و بین المللی خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا در تلاش برای تعریف و تعیین یک پوشش مناسب اسلامی برای حضور زنان بوکسور ایرانی در رقابت های رسمی نیز انجام می گیرد.



وی افزود: تلاش می کنیم تا شرایط را برای فعالیت بانوان و خواهران علاقمند به بوکس فراهم کنیم بی شک اولین استانی خواهیم بود که مجوز حضور زنان را در این رشته ورزشی فراهم و استان مازندران پایلوت این رشته در جامعه زنان می شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار