ترور السنوار: ادعای ارتش اسرائیل درباره رئیس دفتر سیاسی حماس

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی ترور یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه شد که می‌تواند به تغییرات در وضعیت این منطقه منجر شود.

به گزارش راه شلمچه، ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی اعلام کرد که یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، در عملیاتی در روز چهارشنبه در جنوب نوار غزه ترور شده است.

یسزا یل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در پیامی به وزرای خارجه جهان اعلام کرد: "ما سنوار را ترور کردیم. این اقدام می‌تواند به آزادی فوری اسیران کمک کند و به واقعیتی جدید در غزه بدون حضور حماس منجر شود."

یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نیز این اقدام را پایان یک جنگ طولانی‌مدت با سنوار خواند و گفت که ترور وی پیامی به خانواده‌های اسیران است مبنی بر اینکه اسرائیل برای آزادی آنان هر راهی را طی می‌کند.

هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: "پس از یک سال، حساب خود را با سنوار تسویه کردیم و اگر او زنده می‌ماند، احتمال تکرار حملات هفتم اکتبر وجود داشت."

در عین حال، رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که سنوار در روز گذشته ترور شده است. همچنین، ارتش رژیم صهیونیستی به بررسی احتمال کشته شدن او در عملیات نوار غزه پرداخته است.

پلیس رژیم صهیونیستی و شاباک (سازمان اطلاعات داخلی) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در حال انجام آزمایشاتی برای تأیید هویت سنوار هستند و در صورت تأیید، این موضوع را رسمی اعلام خواهند کرد.

تا به حال، حماس واکنشی به این ادعاهای رژیم صهیونیستی نشان نداده است. پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در تهران، سنوار به عنوان جانشین وی معرفی شد. لازم به ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی قبلاً نیز چندین بار مدعی ترور سنوار شده بود که هر بار این ادعاها تکذیب شده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار