اظهارات ناآگاهانه رئیس فدراسیون کشتی پیرامون جایگاه کشتی ساری؟!

از نوع سخنان وی مشهود بود که هیچ اطلاعات مناسبی از جایگاه کشتی ساری ندارد و مباحث مطروحه وی کاملاً غلط و غیرفنی بوده است زیرا مرکز مازندران هم اکنون 2 ملی پوش در تیم ملی دارد.

به گزارش راه شلمچه، رئیس فدراسیون کشتی به همراه مدیر کل ورزش و جوانان و اعضای هیأت رئیسه کشتی مازندران در حالی با شهردار مرکز استان دیدار و گفتگو کردند که برخی از اظهارات علیرضا دبیر جای بسی تأمل و تأسف دارد.


از نوع سخنان وی مشهود بود که هیچ اطلاعات مناسبی از جایگاه کشتی ساری ندارد و مباحث مطروحه وی کاملاً غلط و غیرفنی بوده است زیرا مرکز مازندران هم اکنون 2 ملی پوش در تیم ملی دارد.


البته انتظار می رفت در این دیدار رئیس ورزش و جوانان و رئیس هیئت کشتی ساری نیز حضور داشتند تا پاسخ مناسب و قاطعانه ای به اظهارات بی پایه و اساس دبیر می دادند؛ وی که در ظلم به کشتی ساری سنگ تمام گذاشته و بسیاری از مربیان ساروی را از تیم ملی حذف کرد نمی تواند مدعی حمایت از کشتی این شهر باشد.


رئیس فدراسیون کشتی چهره های شاخص کشتی ساری همچون مراد محمدی، مجید ترکان، نقی داداشی، سید علی خدایی، حسین کریمی ، محسن دلیری و ... را که باید در کادر فنی تیم های رده های سنی مختلف ملی قرار می داد، به ناحق کنار گذاشت که قطعاً تبعات این کج سلیقگی متوجه عملکرد فدراسیون نیز خواهد بود.


البته در این دیدار به غیر از عباس رجبی شهردار مرکز مازندران که مدیری ورزشی و مورد وثوق بسیاری از جامعه ورزشی است، افرادی از جامعه کشتی و ورزش استان حضور داشتند که نمی توانند مدافعان خوبی برای اعتلای این رشته ورزشی باشند و ساروی ها با این افراد مشکلات زیادی دارند.


ساری همانگونه که اشاره شد دو ملی پوش شاخص در تیم ملی کشتی کشورمان دارد و بی شک اگر قرار بر حمایت شهرداری از این رشته ورزشی است، نگاه شهردار این شهر به توسعه کشتی شهر خود خواهد بود و هیئت کشتی مرکز استان مورد حمایت قرار خواهد گرفت نه هیأت کشتی مازندران که در طی این مدت حواشی متعدد آن صدای اهالی ورزش را درآورده است.


منطق حکم می کرد رئیس فدراسیون کشتی به جای حمایت از یک شخص خاص، پای درد و دل جامعه کشتی مازندران و منتقدین هیأت کشتی می نشست تا واکاوی فنی از چرایی این موضوع صورت می گرفت.


در نگاهی دیگر باید یادآور شد که به واسطه 8 سال مدیریت پرفساد قبلی شهرداری ساری، این نهاد در شرایط بد مالی قرار دارد و قطعاً حمایت مالی ساختاری از این رشته ورزشی در مرکز استان در الویت فعالیت های ورزشی می تواند قرار گیرد؛ هرچند در سال های اخیر برخی شعارهای حمایتی از ورزش اول این شهر تحت عنوان احداث سالن کشتی مستقل یکی از عوام فریبی های مدیرتی قبل شهرداری این شهر بوده و یا دیگر سالن کشتی تبدیل به گرمخانه شده است.


باید توجه داشت مردم مازندران هیچگاه ظلم رئیس فدراسیون کشتی در زمانی که حق اعزام اصغربذری به المپیک بود و ناجوانمردانه وی را حذف و علیرضا دبیر را روانه این رویداد کردند را فراموش نخواهند کرد.


در مخلص کلام باید خاطر نشان کنیم طی مدتی که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشورمان شده سناریوی حذف بسیاری از چهره های شاخص، مربیان و داوران مازندرانی به صورت خزنده اجرا و برای پروژه تخریب و برخورد با بزرگان کشتی استان، افراد بی ظرفیتی را مأمور حذف مربیان کردند.


شعبان وفایی نژاد / کارشناس کشتی مازندران

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار