نقدی بر عملکرد فنی کشتی مازندران در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان

مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور در حالی با برتری 6 دلاور مازندرانی به پایان رسید که اگر از سوی عوامل کشتی استان تدابیر مناسب تری در دستور کار قرار می‌گرفت، به راحتی می توانستیم در 8 وزن صاحب دوبند تیم ملی باشیم.

به گزارش راه شلمچه، مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور در حالی با برتری 6 دلاور مازندرانی به پایان رسید که اگر از سوی عوامل کشتی استان تدابیر مناسب تری در دستور کار قرار می‌گرفت، به راحتی می توانستیم در 8 وزن صاحب دوبند تیم ملی باشیم.



حضور بی موقع و بی اثر رئیس فدراسیون کشتی تنها یکروز مانده به این پیکارها سوالی بود که در ا ذهان عمومی برجای ماند؛ چرا که مسئولان کشتی مازندران بجای اینکه تمام تمرکز و توانشان را برای حفظ آمادگی ذهنی و جسمی کشتی گیرا مازندرانی مهیا می کردند، سرگرم تشریفات و تدارکات تبلیغاتی برای سفر یکروزه!!! علیرضا دبیر بودند که بدون کوچکترین خروجی و دست آوردی برای کشتی مازندران بوده است.



اما در حوزه فنی در وزن 61 کیلوگرم تمام امیدها به ملی پوش با سابقه و قهرمان سوم جهان در سال پیش بود که در کمال ناباوری و در شرایط بد آمادگی بدنی دوبنده تیم ملی را به حریف جوان خود تحویل داد.



امیرحسن زارع امید صد در صد مازنی ها در وزن 125 کیلوگرم بود؛ جوان شایسته ای که طی یکسال اخیر با شکست نامداران بزرگ کشتی دنیا کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشت و خیال ما را پس از خداحافظی کمیل قاسمی و کسب مدال جهان و المپیک امیدوار ساخت.



اما زارع آن کشتی گیر همیشگی نبود؛ عدم استفاده از مربیان بزرگ در چنین مسابقات حساس یکی از بزرگ ترین ضرباتی بود که کشتی مازندران متحمل شد؛ واقعا برای همه دلسوزان کشتی جای تعجب بود که چرا در این انتخابی حساس و نفس‌گیر از وجود بزرگانی چون محمود اسماعیل پور، آیت واگذاری، محمود حسن نیا، سید علی خدایی، علی شکری پور، اسماعیل دنگسرکی، حسین کریمی، حسین نقیبی، یاسر طهماسبی، سید مراد محمدی استفاده نشد.



حضور این بزرگان می‌توانست به راحتی سرنوشت کشتی های زارع و احسان پور را عوض کند. هرچند که در 125 کیلوگرم یدالله محبی اگر پهلوانانه تن به ادامه رقابت با دیگر مدعیان این وزن میداد قطعا نتیجه دیگری رقم می خورد.



در گذشته هیات کشتی استان چند روز قبل از شروع هر رقابت کشتی نفرات برتر و مدعیان دوبنده تیم ملی را در خانه کشتی دور هم جمع می کرد تا ضمن بررسی آمادگی جسمی شرایط حضور قهرمانان مازندرانی را مهیا می کرد. 


متاسفانه هیات جدید توفیق این کار را نداشت که قطعا در پاسخ به این سوال شرایط کرونایی را بهانه تراشی خواهند در حالی که ما شاهد اردوی تیم تهرانی به همت هیات کشتی مازندران در همین شرایط کرونایی در خانه کشتی استان بودیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار