توقف ایران 10 نفره در ازبکستان با پنالتی سوخته

تیم ملی ایران در تاشکند مقابل ازبکستان متوقف شد و هر دو تیم در گروه A مقدماتی جام جهانی 2026 هفت امتیازی شدند و ازبکستان با تفاضل گل بیشتر بالاتر از ایران در صدر جدل قرار گرفت.

به گزارش راه شلمچه، مرحله نهایی دور مقدماتی جام جهانی 2026 قاره آسیا از گروه A، عصر امروز تیم‌های ایران و ازبکستان در تاشکند به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

این دیدار از ۱۷:۳۰ با داور استرالیایی آغاز شد که هر دو تیم پیش از این دیدار دو پیروزی داشته‌اند و برتری هر یک در بازی امروز حکم به صدرنشینی برنده را داشت.

ملی پوشان کشورمان که در این دیدار قرمزپوش بودند دقایق ابتدایی را با احتیاط پشت سر گذاشتند و هر چند نیم نگاهی به دروازه حریف داشتند اما در تلاش بودند با پاس های مطمئن و بدون اشتباه خود را به دروازه میزبان نزدیک کنند.

۱۰ دقیقه ابتدایی این دیدار با طراحی حملاتی از سوی قرمزپوشان ایران همراه بود اما انسجام خط دفاعی ازبکستان اجازه نداد ایران فرصت گل خوبی به دست بیاورد. با این حال روی یک حرکت در دقیقه ۹ ماشاریپوف بعد از برخورد با شجاع خلیل‌زاده درون محوطه جریمه ایران نقش بر زمین شد و اعتقاد به پنالتی داشت اما  داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد.

در شرایطی که دو تیم در ابتدای بازی هم نتوانسته بودند موقعیت خطرناکی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند، در دقایق میانی و رو به پایان نیمه اول هر دو تیم با بی میلی نسبت به حمله توپ را در مرکز زمین به گردش درآوردند و سعی داشتند با پاس های کوتاه میدان را در اختیار داشته باشند اما اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد.

در دقیقه ۵۴، روی خطای صالح حردانی روی پای شومورودوف، داور این صحنه را خطای شدید تشخیص داد و او را بعد از بررسی VAR از زمین مسابقه اخراج کرد.

در دقیقه ۶۶ این دیدار سامان قدوس که پس از اخراج حردانی به دفاع راست رفته بود، به دلیل دریافت اخطار مسابقه بعدی تیم ملی برابر قطر را از دست داد تا پس از صالح حردانی دومین بازیکنی باشد که دیدار بعدی تیم ملی را از دست داده است.

در دقیقه ۷۴، روی پاس ماشاریپوف به توپ رسید و با یک شوت پای راست قصد داشت دروازه ایران را باز کند اما توپ او را بیرانوند مهار کرد.

کادر فنی دو تیم برای این که بتوانند به گل دست پیدا کنند در دقایق پایانی نیمه دوم تعویض هایی را انجام دادند. استون ارونوف بازیکن پرسپولیس یکی از این بازیکنان بود که برای ازبک ها به زمین آمد تا با استفاده از یک بازیکن کمتر حریف به گل برسند. در این ایران هم مغانلو، مهدی قایدی و قلی زاده به جمع سایر نفرات اضافه شدند.

در شرایطی که دو تیم به برخی صحنه های رخ داده در محوطه جریمه اعتراض و اعتقاد داشتند که داور استرالیایی باید برای آنها پنالتی بگیرد، بالاخره در دقیقه ۹۰ در یک رفت و برگشت و زمانی که علی قلی زاده قصد داشت توپ را به سمت دروازه ببرد، توپ به دست آشور ماتوف برخورد کرد و داور اعلام ضربه پنالتی کرد. 

با این که داور استرالیایی ابتدا اعلام ضربه پنالتی کرده بود اما پس از لحظاتی که بازیکنان ازبکستان اعتراض کردند برای بازبینی صحنه به کنار زمین رفت و تصاویر را چندین بار مرور کرد و در نهایت پنالتی را رد کرد تا بهترین فرصت ایران برای رسیدن به گل از دست برود.

در دقیقه ۴+۹۰، روی ارسال مهدی قایدی، توپ روی سر سعید عزت‌اللهی فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن راهی به دروازه پیدا نکرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار