امیری سوادکوهی:

ام البنین علیهاالسلام اسوه ی برائت و شهیده در راه ولایت است

محقق جوان شیعه گفت: حضرت اُم البنین با فصاحت و بلاغتی که داشتند در مقام افشاگری از ظلم و تعدیِ بنی اُمیه برآمدند.

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی از محققان و نویسندگان جوان شیعه که آثار علمی متعددی در مباحث دقیق شیعی از وی برجای مانده در مصاحبه ی اختصاصی با خبرنگار راه شلمچه در شهر مقدس قم، حضرت ام البنین علیهاالسلام را اسوه ی برائت از مشرکین و شهیده در راه ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام دانست و افزود: امام صادق علیه السلام در روایتی به احوالات حضرت ام البنین علیهاالسلام پس از شهادت سیدالشهداء علیه السلام اشاره کرده اند و فرمودند:... بر حسین علیه السلام پنج سال گریسته شد... و حضرت ام البنین علیهاالسلام برای حسین علیه السلام مرثیه می سرایید و می گریست تا آن که چشمانش نابینا شد.

وی تاکید کرد : حضرت اُم البنین با فصاحت و بلاغتی که داشتند در مقام افشاگری از ظلم و تعدیِ بنی اُمیه برآمدند. با اشعار جانسوز و بلیغ و عزارداری های مستمر مردم را متوجه ظلم و بی لیاقتیِ حُکام وقت می نمود. لذا آن بانو را با عسلِ زهرآگین مسموم و به شهادت رساندند.  

این نویسنده ی برجسته حضرت ام البنین علیهاالسلام را الگوی تولی و تبری دانست که بنی امیه را آشکارا لعن و نفرین می نمود و از دشمنان عترت ابراز برائت می جست. امام صادق علیه السلام فرمود: او (حضرت ام البنین سلام الله علیها) آشکارا بنی امیه را لعن می کرد ؛ بنی امیه او را مسموم کردند و به شهادت رساندند.

امیری سوادکوهی در این مقوله به سخنان امیرالمؤمنین علیه السلام اشاره و گفت: حضرت أمير المؤمنين على  علیه السلام فرمودند: وَ اَللَّهِ لَوْ أَنَّ هَذِهِ اَلْأُمَّةَ قَامَتْ عَلَى أَرْجُلِهَا عَلَى اَلتُّرَابِ وَ اَلرَّمَادَ وَاضِعَةٌ عَلَى رُءُوسِهَا وَ تَضَرَّعَتْ وَ دَعَتْ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ، عَلَى مَنْ أَضَلَّهُمْ وَ صَدَّهُمْ عَنْ سَبِيلِ اَللَّهِ وَ دَعَاهُمْ إِلَى اَلنَّارِ وَ عَرَضَهُمْ، لِسَخَطِ رَبِّهِمْ وَ أَوْجَبَ عَلَيْهِمْ عَذَابَهُ بِمَا أَجْرَمُوا إِلَيْهِمْ لَكَانُوا مُقَصِّرِينَ فِي ذَلِكَ. 

والله اگر این امّت تا روز قیامت بر خاک ایستاده و خاکستر بر سر خویش بریزند و به درگاه خداوند ضجّه و زاری نمایند و بر کسانی که آنان را گمراه ساخته‌ و از صراط مستقیم منحرف نموده‌اند، لعن و نفرین نمایند و دعا کنند تا غاصبین به آتش سوزان گرفتار شده و غضب خداوند آشکارا آنان را فرا بگیرد و عذاب الیم بر اهل_سقیفه و پیروان آن ناز‌ل شود، باز هم در این امر (لعن و با نفرین و برائت) کوتاهی و تقصیر کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه در باب دیگری از سخنانش، به توسل به حضرت ام البنین علیهاالسلام اشاره نمود و گفت:

مرحوم آیت الله حاج سید محمد باقر موحد ابطحی قدس سره نذر ۷۵ صلوات بر حضرت ام البنین علیهاالسلام با کیفیت خاصی را برای حاجات مهم توصیه می نمودند. آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی از مراجع فقید شیعه در نجف اشرف نیز می فرمود : (من در مشکلات، صد مرتبه صلوات برای مادر حضرت ابوالفضل العباس سلام الله علیه، حضرت امّ البنین علیهاالسلام ، می‌فرستم و حاجت می‌گیرم). 


اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار